علم و فناوری و IT
خبرهای روز تکنولوژی
قالب وبلاگ

 

یك شركت بین المللی تولید كننده لوازم جانبی بازی های رایانه ای، نوع جدید از موشواره ( موس ) را تولید كرده كه دارای 9 كلید هوشمند قابل برنامه ریزی است. آخرین محصول عرضه شده از سوی شركت لاجیتك ، موس G300 است كه مخصوص بازی های رایانه های خانگی (پی.سی) است.

اولین ویژگی قابل توجه این محصول تعداد بالای كلید های قابل برنامه ریزی آن است ، این موس با بهره بردن از 9 كلید هوشمند به كاربر اجازه می دهد تعدادی از كلیدهای حیاتی را از صفحه كلید به موس انتقال دهد.

این محصول دارای حافظه داخلی است و می تواند سه پروفایل را درون خود ذخیره كند و كاربران می توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و بر روی هر سیستمی از تنظیمات اختصاصی بهره ببرند. برای هر یك از این پروفایل ها می توان یكی از هفت رنگ را انتخاب كرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری موس، بتوان به سادگی پروفایل ها را به خاطر سپرد. این موس با حس گر نوری 2500 DPI خود كوچك ترین حركات دست را با دقت بی نظیر به سیستم منتقل می كند تا بهترین سلاح كاربران در بازی های رایانه ای باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 22:58 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 

دیر یا زود وقتی آی‌پد در دست بگیرید، می‌توانید شبیه عکس بالا، صفحه‌اش را پیچ و تاب بدهید! چراکه ما روز به روز به آرزوی داشتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با صفحات نمایش قابل انعطاف نزدیک‌تر می‌شویم.

همین هفته پیش بود که شرکت ال جی، خبر از تولید کاغذ الکترونیک ویژه‌ای داد که قرار است ماه بعد وارد بازار اروپا شود. این محصول که EPD خوانده می‌شود، شش اینچی است و یک صفحه نمایش پلاستیکی است که با بهره‌گیری از فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink، وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ دارد. این کاغذ، ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارد و وزنش تنها ۱۴ گرم است. این کاغذ، ضد خش است و اگر از ارتفاع ۱٫۵ متری بیفتد، هیچ آسیبی نمی‌بیند. البته شاخص‌ترین ویژگی این کاغذ، منعطف بودن آن است، طوری که آن را می‌توان تا ۴۰ درجه تا کرد، بدون اینکه آسیبی ببینید.


ادامه مطلب
[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 22:47 ] [ متین فرشاد ] [ ]

  به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت تولیدکننده این گوشی را یک گاوصندوق دیجیتالی نامیده که کاربر می‌تواند با ایمنی بسیار بالا فایل‌ها و اطلاعات خود را در آن نگهداری کند.

Lumigon T2 Android Smart phone گوشی همراهی است که به زودی با طراحی منحصر به‌ فرد خود وارد بازار خواهد شد

 


این محصول مجهز به دوربین 8 مگا پیکسلی، پردازنده 1.4 GHZ و صفحه نمایش 3.8 اینچ می‌باشد. نکته جالب این که از این گوشی می‌توان به عنوان یک Universal Remote استفاده نمود.

به علاوه این که مجهز به سی سامی است که باعث می شود در نور بسیار زیاد و مستقیم نیز امکان مشاهده صفحه‌نمایش آن با وضوح بالا وجود داشته باشد.

قیمت این گوشی 600 یورو بر آورد شده است.

[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ 1:21 ] [ متین فرشاد ] [ ]

  برخی از منابع داخلی شرکت سامسونگ مشخصات سری جدید گوشی گلکسی نوت سامسونگ را فاش کرده‌اند.  به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به گفته این منابع گلکسی نوت ۲ سامسونگ دارای یک صفحه نمایش ۵. ۵ اینچی و مجهز به فناوری سوپرآمو ال‌ای دی خواهد بود.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ 1:16 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 شرکت مایکروسافت لیست 180 کشوری که مردم آن‌ها به اپلیکیشن‌های ویندوز فون 8 دسترسی دارند را اعلام کرده و این در حالی است که نامی از ایران در این لیست دیده نمی‌شود.  انتظار می‌رود ویندوز فون 8 مایکروسافت در پائیز سال جاری روانه بازارهای جهانی شود و 180 کشوری که مایکروسافت نام آنها را اعلام کرده است قادر خواهند بود به اپلیکیشن‌های آن دسترسی داشته باشند.

افغانستان، مراکش، باهاماس، جمهوری دومنیکن، لیبی، سری لانکا و اوگاندا و 173 کشور دیگر از جمله کشورهایی هستند که ویندوز فون 8 در آن‌ها عرضه خواهد شد و متاسفانه در حالی که نام تمامی کشورهای همسایه ایران از جمله عراق و پاکستان نیز در این لیست به چشم می‌خورد، نام ایران در لیست مایکروسافت غایب است.

[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ 1:12 ] [ متین فرشاد ] [ ]

مایکروسافت که تاکنون در زمینه ساخت گوشی موفق عمل نکرده، دوباره دست به ساخت گوشی هوشمند جدیدی شبیه Xbox Live زده است.

به گزارش سه نسل به نقل از موبنا، گوشی‌های قبلی مایکروسافت برای دسترسی به فیس‌بوک طراحی شده بودند و این غول آمریکایی برای عرضه آنها تبلیغات زیادی انجام داد. اما این گوشی‌ها دستگا‌ه‌های موفقی نبودند و با استقبال زیادی روبه‌رو نشدند. اما این بار مایکروسافت قصد دارد گوشی جدیدش را مبتنی بر کنسول بازی محبوب Xbox Live بسازد.

بر اساس اطلاعاتی که درباره این گوشی منتشر شده، مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون 7 است و با تعداد زیادی بازی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گزارش‌ها حاکی است که مایکروسافت تایید کرده این گوشی کریسمس سال آینده راهی بازار خواهد شد و از همه ویژگی‌های پیشرفته Xbox Live همچون دموها، پخش‌کننده‌های بازی، آواتار، سرویس پیام و Achievement پشتیبانی خواهد کرد.

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ 15:30 ] [ متین فرشاد ] [ ]

مدل Flip mino HD Cisco دوربین فیلمبرداری دیجیتال کوچک، ارزان و باریکی است که ابعاد آن 105×55×18 میلی‌متر و وزن آن تنها 85 گرم است.

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ 15:25 ] [ متین فرشاد ] [ ]

شرکت نوکیا اقدام به ضدآب کردن گوشی Lumia 610 با فناوری نانو کرده است.

به گزارش موبنا، شرکت نوکیا به تازگی اعلام کرده با استفاده از فناوری نانو قصد دارد گوشی‌های خود را با قابلیت ضدآب راهی بازار کند. نخستین گوشی سازگار با فناوری ضدآب یا Superhydrophopic، Lumia 610 است که در صورت افتادن در آب آسیب نخواهد دید.
 

اما گزارش‌ها حاکی است، نوکیا قصد ندارد در مورد جزئیات این طرح خود توضیحی ارائه کند. علاوه بر نوکیا، شرکت‌های دیگر هم برنامه مشابهی برای عرضه گوشی‌های هوشمند ضدآب ارائه کرده‌اند.


[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ 15:23 ] [ متین فرشاد ] [ ]

تبلت‌های ساخت مالزی هم روانه بازار شد. این تبلت در حالی در مالزی رونمایی می‌شود که این کشور بزرگترین بازار تبلت در جنوب شرق آسیا بوده و در سال گذشته 347 میلیون دلار تبلت در این کشور به فروش رفته است. به گزارش ایسنا، یک تولیدکننده مالزیایی تبلت جدیدی ساخته است که طی مراسمی در پوتراجایا ـ پایتخت سیاسی مالزی ـ رونمایی شد. این تبلت 1Malaysia Pad نام داشته و توسط شرکت MalTechPro طراحی و ساخته شده است و برای آن قیمت پایین 999 رینگیت (333 دلار) تعیین شده است.

این تبلت در حالی در مالزی رونمایی می‌شود که این کشور بزرگترین بازار تبلت در جنوب شرق آسیا بوده و در سال گذشته 347 میلیون دلار تبلت در این کشور به فروش رفته است. به گفته مدیر شرکت MalTechPro، این تبلت با اپلیکیشن‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که مهمترین آنها 1MM است که امکان ارتباط پیامکی رایگان بین دو تبلت را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این تبلت از ماه آینده روانه بازار شود

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ 15:19 ] [ متین فرشاد ] [ ]

  به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، دوربین های دیجیتال یک انقلاب واقعی را در دنیا تصویر و عکس برداری ایجاد کردند و به ما کمک می کنند که به راحتی تصاویری بسیار با کیفیت را تهیه کنیم. در این میان نسلی از دوربین های دیجیتالی با اندازه بسیار کوچک و فشرده اما با کیفیتی عکس برداری بسیار بالا به بازار عرضه شده اند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جدیدترین دوربین ها در این کلاس آشنا کنیم.


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:20 ] [ متین فرشاد ] [ ]

  ال جی در ماه گذشته گوشی هوشمند Optimus L3 خود را با یک طراحی متفاوت در نمایشگاه MWC 2012 بارسلون معرفی کرد که اولین نمونه گوشی‌های مقرون به صرفه ال‌جی از سری «L» در سال جدید است. Optimus L3 با توجه به طراحی خاص و تکنولوژی‌های کاربردی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. L- Style طراحی متفاوت ال‌جی است که دراین گوشی با طراحی مدرن لبه‌ها و ایجاد هماهنگی در کنتراست رنگ‌ها با استفاده از کناره‌های فلزی و براق همراه است.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:18 ] [ متین فرشاد ] [ ]

  ایسنا: شرکت ژاپنی توشیبا از چند تبلت چهار هسته‌یی با پردازنده انویدیا تگرا 3 در آمریکا رونمایی کرد.
توشیبا اعلام کرد که این سه تبلت جدید انویدیا تگرا 3 با برند Excite جایگزین مدلهای Thrive آن و در طی دو ماه آینده در آمریکا عرضه خواهند شد.


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:15 ] [ متین فرشاد ] [ ]

  مدل 1011PX از مینی لپ‌تاپ‌های پرمخاطب و البته کمیاب asus در بازار داخلی است.این مینی لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهIntel N455 Atom 1.66 GHz، رم دو گیگابایتی از نوعDDRII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 250 گیگابایت است.صفحه نمایش این مینی لپ‌تاپ هم 1/10 اینچ است. تجهیز به کارت گرافیکی Intel Graphics Media Accelerator 3150، بلوتوث داخلی، وب کم، اسپیکر استریو، سه پورت USB 2.0، پورت خروجی VGA و... از سایر ویژگی‌های این مینی لپ‌تاپ است. 1011PX با قیمتی حدود 680 تا 700 هزار تومان به فروش می‌رسد.

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:14 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 

مدلDroid Xyboard 8.2 MZ609 از تبلت‌های تازه‌وارد موتورولاست که از سیستم‌عامل Android نسخه v3.2 (Honeycomb), upgradable to v4.0 بهره می‌برد. این تبلت به رم یک گیگابایتی و دیسک درایو حافظه‌ای SSD با ظرفیت 32 گیگابایت مجهز است. تجهیز به صفحه نمایش مولتی تاچ با قابلیت دریافت چندین لمس همزمان (Multi-Touch Input Method)، حسگر شتاب‌سنج برای چرخش اتوماتیک صفحه نمایش، حسگر بارومیتر یا فشارسنج و حسگر ژیروسکوپ از سایر ویژگی‌های این تبلت است.

همچنین تجهیز به دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار، فلاش LED و دیگر زوم دیجیتال و وب کم 3/1 مگاپیکسلی و... از دیگر ویژگی‌های این تبلت است. به طور کلی باید بگوییم که Xyboard 8.2. طراحی خوب، باریک و ارگونومیکی دارد و از شبکه‌ 4G هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر خوبی با رزولوشن بالا دارد و در ضمن عملکرد سریعی نیز دارد. این تبلت به زودی میهمان بازار داخلی خواهد شد.

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:11 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 حتما لپ تاپ مفهومی Fujitsu Lifebook Txiii که قابلیت تبدیل شدن به تلبت و لپ تاپ را دارا بود به خاطر دارید،اینطور که به نظر میرسد قرار است لایف بوک ها (Lifebook) در آینده فناوری انقلابی از سوی شرکت فوجیتسو باشند.

 لایف بوک ها Lifebook


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:46 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 یک ساعت بسیار دیدنی با الهام از نقاشی معروف سالوادور دالی با عنوان "تداوم حافظه" طراحی شده است که می توان آن را یک قفسه گذاشت و یا بر روی میز کار آویزان کرد. این بار یک اثر سورئالیستی ایده ی ساخت یک وسیله ی جالب شده است.

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:43 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود.


‏موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏
 

‏زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود. ‏
 

‏موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون ۴ می باشد.

[ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:42 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که "گوگل کردن" به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.

اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 گروه خبری GSM: به دنبال انتشار شایعات مختلف در مورد سومین نسل از سری گوشی‌های هوشمند Galaxy S سامسونگ، سرانجام نخستین تصاویر رسمی از گوشی Galaxy S III این شرکت کره‌ای منتشر شد.


ادامه مطلب
[ شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:30 ] [ متین فرشاد ] [ ]

در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را  با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار  پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرآنلاین، این دوربین که به دست استیو ساسون و همکارانش در شرکت کداک ساخته شد، در زمان خودش شاهکاری از فناوری دیجیتال به شمار می‌رفت. عدسی این دوربین همان عدسی دوربین فیلم‌برداری سوپر8 بود که در آن روزگار متداول بود و حسگر دیجیتال آن، یک تراشه سی.سی.دی سیاه‌وسفید بود که تصاویر را با کیفیت 10هزار پیکسل تهیه می‌کرد و مدارهای الکترونی، کدهای دیجیتالی آن را روی نوار کاست ذخیره می‌کردند. منبع نیروی این دوربین هم 16 باتری نیکل‌کادمیوم بود. هرچند ثبت هر تصویر روی نوار 23 ثانیه طول می‌کشید، اما سخت‌ترین کار، مشاهده تصاویر بود که به کمک ابزاری عجیب‌وغریب و متصل به نمایشگر تلویزیون انجام می‌شد.

این ابزار در آن روزگار بسیار پیشرفته‌تر از فناوری زمان خود بود و بیش از 2 دهه طول کشید تا دوربین‌های دیجیتال روانه بازارهای جهانی شود.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:53 ] [ متین فرشاد ] [ ]

شرکت  NEC مدتی است که در کار تولید باتری های باریک و نازک است، اما جدیدترین  نسخه باطری های ORB این شرکت که مخفف organic radical battery است، تنها  0.3 میلیمتر ضخامت دارند. یعنی آنقدر باریک که می توان آنها را در یک کارت  اعتباری به کار برد. به گزاش آخرین نیوز به نقل از نارنجی، این شرکت می گوید فناوری جدید اش (ORB) حتی از باتری های لیتیومی بهینه تر است و چون باتری ها توسط پرینترهای مخصوصی چاپ می شوند، می توان آنها را با مدارهای الکترونیکی هم مخلوط کرد.

با  این وضعیت می توان به کارت های اعتباری نمایشگرهای قابل انعطافی اضافه کرد و با این باتری ها هم انرژی مورد نیاز آنها را تامین نمود. تصورش را هم بکنید که یک چیپ وای-فای هم به این مجموعه اضافه شود و دیگر خودتان می  توانید در مورد کاربردهای این مجموعه حدس بزنید.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:51 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 برخی گزارش‌ها اعلام کردند که قیمت آی‌پد 3 اپل مشابه قیمت مدل قبلی آن خواهد بود و در مدل‌های مشابه 16، 32 و 64 گیگا بایتی عرضه خواهد شد.به گزارش ایسنا، برخلاف برخی گزارش‌ها مبنی بر بالاتر بودن قیمت آی‌پد3 نسبت به آی‌پد 2، سایت سایت خبری "9to5Mac" اعلام کرده که اپل در نظر دارد ساختار قیمت مشابه و مدل‌های مشابه 16، 32 و 64 گیگابایتی را حفظ کند.

این وب‌سایت، همچنین شماره مدل‌ها برای تمام نسخه‌های آی‌پد 3 را ارسال کرده است.

اپل در گذشته نیز از افزایش قیمت دستگاه‌های iOS اجتناب کرده و به‌جای آن قیمت مدل‌های قبلی را کاهش داد و قیمت مدل‌های جدید خود را حفظ کرد.

اما آخرین شایعات درباره دستگاه بعدی اپل به نام این دستگاه جدید مربوط می‌شود؛ با وجود این‌که بیش‌تر افراد بر این باورند که نام مدل بعدی آی‌پد 2، آی‌پد 3 خواهد بود، وبلاگ‌نویسان گمان می‌کنند که نام این دستگاه آی‌پد HD است که به نمایشگر با رزولوشن بالاتر این دستگاه برمی گردد. 

[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:50 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 مدل K43SA از لپ‌تاپ‌های جدید و باقابلیت ایسوس در بازار داخلی است که به بدنه آلومینیومی مجهز است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده INTEL CORE I7 -3.1 GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 750 گیگابایت است.صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم 1/14 اینچ از نوع HD 16:9 LED Backlight و با وضوح تصویر 1366× 768 نقطه در اینچ است. کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم ATI Radeon HD 6730 2048 MB UpTo 4096 MB است.تجهیز به درایو نوری 8X DVD±RW DL، بلوتوث داخلی، کارتخوان، وب‌کم 3.0 مگاپیکسلی، اسپیکر استریو، شبکه LAN : 10/100/1000، دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.لپ‌تاپ مذکور همچنین به پورت خروجی VGA و پورت HDMIمجهز است. باتری این لپ‌تاپ شش سلولی با قابلیت کارکرد 5/4 ساعت مداوم است.این لپ‌تاپ 3/2 کیلوگرمی به افرادی که به دنبال یک نوت بوک با کیفیت، قابلیت فراوان، زیبا و با قیمت مناسب هستند، توصیه می‌شود. همچنین این لپ‌تاپ برای استفاده به عنوان سرگرمی و کار می‌تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان و مهندسان باشد.

 

البته شاید عدم تجهیز به مودم، حسگر اثر انگشت، پورت فایروایر 1394 یا iLink، پورت سریال، پورت S-Video و... از نقاط ضعف این لپ‌تاپ باشد، اما به طور کلی این لپ‌تاپ در رده لپ‌تاپ‌های باقابلیت ایسوس قرار دارد.
 

این لپ‌تاپ در رنگ‌های نقره‌ای فلزی و پلاستیک مشکی طرح‌دار و در ابعاد 340×238×34 میلی‌متر به بازار عرضه شده است با قیمت یک میلیون و 570 هزار تومان و با ضمانت شرکت الماس به بازار داخلی عرضه شده است.

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:54 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 کارشناسان معتقدند نسل آینده تلفن‌های همراه، دستگاه‌هایی بسیار کوچک و قابل کاشت در زیر پوست خواهند بود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:53 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 2011 سال تولید و ساخت گوشی‌های مبتنی بر تراشه‌های دوهسته‌ای بود؛ اما انتظار می‌رود در طول امسال گوشی‌های تلفن همراهی که راهی بازار می‌شوند با تراشه‌های چهارهسته‌ای به بازار بیایند.

با عرضه گوشی‌های مبتنی بر تراشه‌های چهار هسته‌ای انتظار می‌رود این دستگاه‌ها از قدرت پردازش و سرعت بیشتری نسبت به گوشی‌هایی با تراشه دوهسته‌ای برخوردار شوند.

بر این اساس، پیش بینی می‌شود Edge نخستین گوشی هوشمندی با پشتیبانی از تراشه چهارهسته‌ای باشد که توسط HTC به بازار بیاید و در پی آن ال‌جی، موتورولا و سامسونگ هم گوشی‌هایی با چنین پردازنده‌ای راهی بازار خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود گوشی آیفون جدید اپل با شماره 5 یا 6 امسال با پردازنده 4 هسته‌ای راهی بازار شود. بنابراین امسال پس از عرضه نسخه 5 یا 6 گوشی آیفون یکی از هوشمندترین گوشی‌های بازار راهی بازار شود.

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:45 ] [ متین فرشاد ] [ ]

متخصصان امنیتی در مورد یک نرم افزار جاسوس که بدون اجازه کاربران عکس های گرفته شده آنان را برای اشخاص دیگر ارسال می کند هشدار دادند.به گزارش فارس، این برنامه کاربردی که برای گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید طراحی شده بعد از نصب با یافتن عکس های موجود بر روی گوشی کاربر همه آنها به سروری از قبل مشخص شده ارسال می کند.
 

این امر نشان می دهد سیستم عامل آندروید گوگل علیرغم تمامی ادعاها از امنیت کافی برخوردار نیست و گوگل در زمینه رفع حفره های امنیتی و اسیب پذیری این سیستم عامل کوتاهی کرده است.
 

صاحب نظران می گویند طراحان این برنامه از ضعفی در سیستم عامل آندروید در زمینه اعطای اجازه به برنامه های ثالث برای کپی کردن اطلاعات شخصی کاربران سوءاستفاده می کند. علیرغم اینکه جزییات این آسیب پذیری به اطلاع مدیران گوگل رسیده آنها هنوز برای رفع آن اقدام جدی نکرده اند.
 

پیش از این مشکل مشابهی در سیستم عامل iOS اپل شناسایی شده بود که باعث سرقت عکس ها و اطلاعات کاربران این سیستم عامل هم می شد. اما اپل مدتی است که این مشکل را برطرف کرده است.

[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:55 ] [ متین فرشاد ] [ ]

نوکیا با عرضه موبایل 41 مگاپیکسلی، کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا را تکان داد.

به گزارش خبرآنلاین، نوکیای 808 پیورویو با استاندارد جهانی دوربین‌های حرفه‌ای فاصله گرفت و مگاپیکسل آن بالاتر از استانداردهای موبایل در دنیا است. مدیران این شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلونا اعلام کردند که 5 سال طول کشیده تا واحد تحقیقات توانسته است چنین فناوری را روی موبایل نوکیای 808 پیاده سازی کند.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:54 ] [ متین فرشاد ] [ ]


شرکت Cowon که یکی از تولیدکنندگان فعال در بازار جهانی انواع دستگاه‌های پخش کننده موسیقی قابل حمل است، به تازگی جدیدترین محصولش را به این بازار معرفی کرده است.این محصول جدید با نام Z2 Plenue به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متنوعی را به کاربرانش می‌دهد.طراحی این محصول باریک و سبک و شبیه به موبایل‌های هوشمند کوچک است و رقیبی جدی برای پخش‌کننده‌های iPod شرکت Apple به حساب می‌آید. Z2 Plenue مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بوده و به این ترتیب می‌تواند یک محصول کاربردی و مناسب برای کاربرانش باشد.

این دستگاه دارای پردازنده یک گیگاهرتزی بوده و از رم 512 مگابایتی بهره می‌برد. نمایشگر این دستگاه از نوع OLED تمام لمسی با اندازه 7/3 اینچ است که تصاویر را با وضوح 480×800 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه با حافظه داخلی در نسخه‌های مختلف از 8 تا 32 گیگابایت طراحی و عرضه شده است و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های microSD را هم به کاربرانش می‌دهد. Z2 Plenue مجهز به امکانات ارتباطی مانند Wi‌Fi و بلوتوث بوده و از رادیو و ضبط صدای دیجیتالی هم بهره می‌برد.

شرکت Cowon اعلام کرده است که این محصول جدیدش را با قیمت 230 دلار برای نسخه 8 گیگابایتی و 300 دلار برای مدل 32 گیگابایتی به بازار عرضه کرده است و به فروش عمومی می‌رساند.

[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:45 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی راه‌کارهای جلوگیری از ویروسی‌شدن حافظه فلش‌مموری را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی اعلام کرد اطلاع از میزان فضای خالی موجود در فلش برای جلوگیری از ویروسی‌شدن حافظه فلش‌مموری امری مهم است و ابتدا باید مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود، البته این روش زمانی کارآمد است که کاربر می‌خواهد از اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده کند و نیازی به فضای خالی آن ندارد.

حال باید در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کرد و در این قسمت توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجادکرده به این منظور فرمان fsutil file createnew F:\IamDummy 1300594688 را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

بر این اساس کاربر باید به جای این عدد میزان فضای خالی در فلش‌مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری خود است وارد کند و منتظر بماند تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود.

اگر کاربر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود مشاهده کند، خواهد دید که عدد صفر نمایش داده می‌شود و این به این معنی است که حتی یک بیت هم فضای خالی در فلش کاربر موجود نیست.

کاربر باید درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کند و متنی را به اندازه یک کاراکتر درون آن تایپ و آن را ذخیره کند، در این صورت مشاهده خواهد شد که با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شود و زمانی که خطر مواجه با ویروس‌ها برطرف شد، می‌توان فایل ساخته شده Iamdummy یا هر نام دیگر را از حافظه فلش پاک کرد. 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:52 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 ایسنا: پایان عمر لوح های فشرده (CD)‌ نزدیک است؛ اما همچنان بحث و جدل‌هایی برای زمان دقیق این مسأله وجود دارد.

نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های عرضه کننده سی دی‌های موسیقی نشان می‌دهد، با توجه به روند پرشتاب دانلود دیجیتال موسیقی، لوح های فشرده (CD) تا پایان سال 2012 از این بازار خارج خواهند شد.

مجله Rolling Stone در مقاله‌ای تحت عنوان «آیا عمر لوح‌های فشرده به سر آمده است؟»، این مسأله را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نظر برخی کارشناسان، زمان تقریبی پایان عمر سی دی را سه تا پنج سال آینده پیش‌بینی کرده است.

با این وجود به نظر می‌رسد که طرفداران موسیقی همچنان تمایل دارند علاوه بر نسخه های دانلود دیجیتال، سی دی موسیقی‌های مورد علاقه خود را نیز داشته باشند، اما این مسائل نیز نمی‌تواند مانع از حذف لوح‌های فشرده و جایگزین شدن تکنولوژی های جدید باشد.

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:42 ] [ متین فرشاد ] [ ]


اگر به خاطر داشته باشید در CES امسال ال جی تکنولوژی و ابزار جدیدی را معرفی کرد که در پنج دقیقه نوشیدنی شما را خنک می کرد. اما دنیای صنعتی امروز هیچ گاه در نقطه ای توقف نکرده و همواره رو به جلو حرکت می کند. حالا دیگر برای خوردن یک نوشیدنی انرژی زای خنک لازم نیست به دنبال یخچال یا ابزار ویژه ای باشید، تنها کافی است روی خود قوطی دکمه ای را فشار دهید تا طی چند دقیقه دمای نوشیدنی شما ۳۰ درجه پایین بیاید.

البته شاید قبلا هم چیزهایی درباره این بطری جادویی شنیده باشید، زیرا شروع این داستان به سالها پیش برمی گردد. در حقیقت همه چیز از آنجا شروع شد که پپسی در سال ۱۹۹۸ قصد داشت چنین قوطی های نوشابه ای را به بازار عرضه کند، اما در تحقیقات مشخص شد که مواد خنک کننده مورد استفاده باعث تولید گازهای گلخانه ای می شوند. پس برای ۱۲ سال پروژه مسکوت ماند تا مواد جایگزینی پیدا شود که دوستدار محیط زیست باشند: کربن فعال به دست آمده از مواد ارگانیک گیاهی و دی اکسید کربن فراهم آمده از جو زمین.

به نظر می رسد دانشی که پشت این قوطی های به ظاهر ساده قرار دارد، هنوز کاملا سری است، اما مطمئنا زمانی که فروش نوشابه های West Coast Chill به قیمت هر قوطی ۳ دلار آغاز شود، افراد زیادی آن را خواهند خرید تا حقه به کار رفته در آن را کشف کنند.

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:28 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از فارنت، شرکت اسکالادو از عرضه فناوری جدیدی برای دوربین‌ تلفن‌های همراه خبر داده که در آن می‌توان براحتی اشیا و افراد دلخواه در پس‌زمینه عکس را براحتی حذف کرد. با تکنولوژی حذف شرکت اسکالادو شما در هنگام عکسبرداری دیگر نگران پس‌زمینه عکس خود و اشیا و افراد موجود در آن نیستید و پس از عکسبرداری قادر به حذف اشیا و افراد موجود در عکس هستید تا جایی که حتی گویا در عکس و در ان مکان تنها ایستاده بودید.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:26 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سال گذشته شرکت سامسونگ با توجه به رقابت سنگینی که با شرکت اپل داشت توانست عنوان بهترین گوشی سال را از آن خود کند.

همانطور که می دانید این شرکت با ارائه آخرین نسخه از سری گوشی های Galaxy به نام SII توانست آخرین مدل iPhone یعنی iPhone 4S را شکست دهد.

این شرکت قصد دارد تا گوشی جدیدی به نام Galaxy SIII را وارد بازار کند و چند وقتی است که شایعاتی در مورد آن بوجود آمده است. در اینجا سعی داریم تا شما را با تمام امکاناتی که ممکن است این گوشی داشته باشد آشنا کنیم.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:24 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش مهر، مدیر دفتر مطالعات فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه ای تاکید کرد: VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه‌ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.

رضا باقری اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مصادیق جرایم رایانه‌ای برای برخورد با ابزارهایی همچون VPN در اینترنت و نیز قوانین حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی همچون ایمیل با اشاره به اینکه نظام حقوقی که مترتب بر پست های الکترونیکی است، نظام حقوقی کاملی نبوده اظهار داشت: ما قانون حریم خصوصی در فضای سایبر و حمایت از داده‌ها نداریم و به دلیل نبود این قانون درخواست تبادل اطلاعات با اشکالاتی مواجه است که ممکن است این حریم خصوصی را نقض کند.

مدیر دفتر مطالعات فناوری‌های نوین مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه در قانون جرایم رایانه‌ای موادی برای همین منظور ترتیب داده شده است، ادامه داد: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز به داده‌های رایانه‌ای به واسطه تدابیر امنیتی دسترسی یابد به حبس محکوم می‌شود که سامانه ایمیل هم مشمول آن خواهد بود.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:39 ] [ متین فرشاد ] [ ]

   آخرین نیوز: محققان هلندی برای آن دسته افرادی که لحظه‌ای از رایانه خود جدا نیستند، دست به ساخت شلوارهایی زده که این ارتباط را همیشگی می‌سازد!

به گزارش ایسنا، طراحی جدید «اریک د نیجس» و «تیم اسمیت» از شرکت طراحی Nieuwe Heren، شلوارهای جین دارای یک صفحه‌کلید، ماوس و اسپیکر کاملا کاربردی هستند که در بخش بالایی پارچه آنها دوخته شده‌اند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:36 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.
نوید نیکخواه‌بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر و یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند و باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وی، تصریح کرد: وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) شود و هم‌چنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.
نیکخواه‌بهرامی، تأکید کرد: از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری شود، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کند؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آن‌ها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.
این کارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نکردن برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند تاکید کرد و افزود: نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.
نیکخواه‌بهرامی گفت: در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در این گونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. لازم به ذکر است، درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است و یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیش‌ترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.
وی، خنک نگه داشتن درجه حرارت محیطی را که رایانه در آن قرار دارد و نیز حذف بازی‌ها و برنامه‌های دیگر که کاربر عموماً با آن کار نمی‌کند را نیز از عوامل تأثیرگذار در بهبود وضعیت رایانه دانست و افزود: برای حذف یک برنامه و یا بازی، کاربر باید از طریق مسیر Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کند و سپس برنامه‌ای را که می‌خواهد حذف کند را از لیست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزند و روند حذف را ادامه دهد تا برنامه حذف شود و هرگز فایل‌های برنامه را به‌طور دستی پاک نکند.

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:33 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 آخرین نیوز: با عینک معکوس قادر خواهید بود زمین را بالای سر و آسمان را روی زمین ببینید!

به گزارش ایسنا، عینک وارونه‌سازی شامل یک محفظه پلاستیکی، یک پیشانی بند و دو منشور پلاستیکی برای دو چشم است. تصاویر با ورود به منشور در زاویه 90 درجه‌ای می‌چرخند و همه چیز بصورت وارونه و از چپ به راست به نمایش در می‌آیند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:30 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 یک شرکت مراقبتهای دیجیتالی بهداشت دهان، مسواکی را عرضه کرده است که از راه بلوتوث می تواند به تمام دستگاههای برپایه سیستم عامل آندروئید متصل شود.به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، تاکنون حداکثر فناوری که در مسواک به کار رفته بود یک پایه چرخان الکترونیکی بود که با باتری کار می کرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:27 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 محققان موفق به ساخت اسکیتی به نام "صفحه تصور" شده اند که تنها به واسطه تفکر کاربرش که سرپوشی ویژه را به سر گذاشته می تواند به جلو حرکت کند.به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، در این اسکیت یک واحد سطح مشترک و یک موتور الکتریکی 800 واتی به یک تبلت تحت ویندوز متصل شده اند که این تبلت سرعت اسکیت را کنترل و تنظیم می کند. این اسکیت می تواند به سرعت 51 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در حاشیه جاده بر روی هر نوع سطح و مسیری حرکت کند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:26 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 ایسنا: محققان مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فارست یک قطعه ترموالکتریکی طراحی کرده‌اند که قادر است گرمای بدن را به انرژی تبدیل کند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:22 ] [ متین فرشاد ] [ ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و فناوری و IT و آدرس technology.it.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 13630
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content