علم و فناوری و IT
خبرهای روز تکنولوژی
قالب وبلاگ

در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را  با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار  پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرآنلاین، این دوربین که به دست استیو ساسون و همکارانش در شرکت کداک ساخته شد، در زمان خودش شاهکاری از فناوری دیجیتال به شمار می‌رفت. عدسی این دوربین همان عدسی دوربین فیلم‌برداری سوپر8 بود که در آن روزگار متداول بود و حسگر دیجیتال آن، یک تراشه سی.سی.دی سیاه‌وسفید بود که تصاویر را با کیفیت 10هزار پیکسل تهیه می‌کرد و مدارهای الکترونی، کدهای دیجیتالی آن را روی نوار کاست ذخیره می‌کردند. منبع نیروی این دوربین هم 16 باتری نیکل‌کادمیوم بود. هرچند ثبت هر تصویر روی نوار 23 ثانیه طول می‌کشید، اما سخت‌ترین کار، مشاهده تصاویر بود که به کمک ابزاری عجیب‌وغریب و متصل به نمایشگر تلویزیون انجام می‌شد.

این ابزار در آن روزگار بسیار پیشرفته‌تر از فناوری زمان خود بود و بیش از 2 دهه طول کشید تا دوربین‌های دیجیتال روانه بازارهای جهانی شود.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:53 ] [ متین فرشاد ] [ ]

شرکت  NEC مدتی است که در کار تولید باتری های باریک و نازک است، اما جدیدترین  نسخه باطری های ORB این شرکت که مخفف organic radical battery است، تنها  0.3 میلیمتر ضخامت دارند. یعنی آنقدر باریک که می توان آنها را در یک کارت  اعتباری به کار برد. به گزاش آخرین نیوز به نقل از نارنجی، این شرکت می گوید فناوری جدید اش (ORB) حتی از باتری های لیتیومی بهینه تر است و چون باتری ها توسط پرینترهای مخصوصی چاپ می شوند، می توان آنها را با مدارهای الکترونیکی هم مخلوط کرد.

با  این وضعیت می توان به کارت های اعتباری نمایشگرهای قابل انعطافی اضافه کرد و با این باتری ها هم انرژی مورد نیاز آنها را تامین نمود. تصورش را هم بکنید که یک چیپ وای-فای هم به این مجموعه اضافه شود و دیگر خودتان می  توانید در مورد کاربردهای این مجموعه حدس بزنید.

[ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:51 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 برخی گزارش‌ها اعلام کردند که قیمت آی‌پد 3 اپل مشابه قیمت مدل قبلی آن خواهد بود و در مدل‌های مشابه 16، 32 و 64 گیگا بایتی عرضه خواهد شد.به گزارش ایسنا، برخلاف برخی گزارش‌ها مبنی بر بالاتر بودن قیمت آی‌پد3 نسبت به آی‌پد 2، سایت سایت خبری "9to5Mac" اعلام کرده که اپل در نظر دارد ساختار قیمت مشابه و مدل‌های مشابه 16، 32 و 64 گیگابایتی را حفظ کند.

این وب‌سایت، همچنین شماره مدل‌ها برای تمام نسخه‌های آی‌پد 3 را ارسال کرده است.

اپل در گذشته نیز از افزایش قیمت دستگاه‌های iOS اجتناب کرده و به‌جای آن قیمت مدل‌های قبلی را کاهش داد و قیمت مدل‌های جدید خود را حفظ کرد.

اما آخرین شایعات درباره دستگاه بعدی اپل به نام این دستگاه جدید مربوط می‌شود؛ با وجود این‌که بیش‌تر افراد بر این باورند که نام مدل بعدی آی‌پد 2، آی‌پد 3 خواهد بود، وبلاگ‌نویسان گمان می‌کنند که نام این دستگاه آی‌پد HD است که به نمایشگر با رزولوشن بالاتر این دستگاه برمی گردد. 

[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:50 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 مدل K43SA از لپ‌تاپ‌های جدید و باقابلیت ایسوس در بازار داخلی است که به بدنه آلومینیومی مجهز است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده INTEL CORE I7 -3.1 GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 750 گیگابایت است.صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم 1/14 اینچ از نوع HD 16:9 LED Backlight و با وضوح تصویر 1366× 768 نقطه در اینچ است. کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم ATI Radeon HD 6730 2048 MB UpTo 4096 MB است.تجهیز به درایو نوری 8X DVD±RW DL، بلوتوث داخلی، کارتخوان، وب‌کم 3.0 مگاپیکسلی، اسپیکر استریو، شبکه LAN : 10/100/1000، دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.لپ‌تاپ مذکور همچنین به پورت خروجی VGA و پورت HDMIمجهز است. باتری این لپ‌تاپ شش سلولی با قابلیت کارکرد 5/4 ساعت مداوم است.این لپ‌تاپ 3/2 کیلوگرمی به افرادی که به دنبال یک نوت بوک با کیفیت، قابلیت فراوان، زیبا و با قیمت مناسب هستند، توصیه می‌شود. همچنین این لپ‌تاپ برای استفاده به عنوان سرگرمی و کار می‌تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان و مهندسان باشد.

 

البته شاید عدم تجهیز به مودم، حسگر اثر انگشت، پورت فایروایر 1394 یا iLink، پورت سریال، پورت S-Video و... از نقاط ضعف این لپ‌تاپ باشد، اما به طور کلی این لپ‌تاپ در رده لپ‌تاپ‌های باقابلیت ایسوس قرار دارد.
 

این لپ‌تاپ در رنگ‌های نقره‌ای فلزی و پلاستیک مشکی طرح‌دار و در ابعاد 340×238×34 میلی‌متر به بازار عرضه شده است با قیمت یک میلیون و 570 هزار تومان و با ضمانت شرکت الماس به بازار داخلی عرضه شده است.

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:54 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 کارشناسان معتقدند نسل آینده تلفن‌های همراه، دستگاه‌هایی بسیار کوچک و قابل کاشت در زیر پوست خواهند بود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:53 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 2011 سال تولید و ساخت گوشی‌های مبتنی بر تراشه‌های دوهسته‌ای بود؛ اما انتظار می‌رود در طول امسال گوشی‌های تلفن همراهی که راهی بازار می‌شوند با تراشه‌های چهارهسته‌ای به بازار بیایند.

با عرضه گوشی‌های مبتنی بر تراشه‌های چهار هسته‌ای انتظار می‌رود این دستگاه‌ها از قدرت پردازش و سرعت بیشتری نسبت به گوشی‌هایی با تراشه دوهسته‌ای برخوردار شوند.

بر این اساس، پیش بینی می‌شود Edge نخستین گوشی هوشمندی با پشتیبانی از تراشه چهارهسته‌ای باشد که توسط HTC به بازار بیاید و در پی آن ال‌جی، موتورولا و سامسونگ هم گوشی‌هایی با چنین پردازنده‌ای راهی بازار خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود گوشی آیفون جدید اپل با شماره 5 یا 6 امسال با پردازنده 4 هسته‌ای راهی بازار شود. بنابراین امسال پس از عرضه نسخه 5 یا 6 گوشی آیفون یکی از هوشمندترین گوشی‌های بازار راهی بازار شود.

[ سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, ] [ 14:45 ] [ متین فرشاد ] [ ]

متخصصان امنیتی در مورد یک نرم افزار جاسوس که بدون اجازه کاربران عکس های گرفته شده آنان را برای اشخاص دیگر ارسال می کند هشدار دادند.به گزارش فارس، این برنامه کاربردی که برای گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید طراحی شده بعد از نصب با یافتن عکس های موجود بر روی گوشی کاربر همه آنها به سروری از قبل مشخص شده ارسال می کند.
 

این امر نشان می دهد سیستم عامل آندروید گوگل علیرغم تمامی ادعاها از امنیت کافی برخوردار نیست و گوگل در زمینه رفع حفره های امنیتی و اسیب پذیری این سیستم عامل کوتاهی کرده است.
 

صاحب نظران می گویند طراحان این برنامه از ضعفی در سیستم عامل آندروید در زمینه اعطای اجازه به برنامه های ثالث برای کپی کردن اطلاعات شخصی کاربران سوءاستفاده می کند. علیرغم اینکه جزییات این آسیب پذیری به اطلاع مدیران گوگل رسیده آنها هنوز برای رفع آن اقدام جدی نکرده اند.
 

پیش از این مشکل مشابهی در سیستم عامل iOS اپل شناسایی شده بود که باعث سرقت عکس ها و اطلاعات کاربران این سیستم عامل هم می شد. اما اپل مدتی است که این مشکل را برطرف کرده است.

[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:55 ] [ متین فرشاد ] [ ]

نوکیا با عرضه موبایل 41 مگاپیکسلی، کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا را تکان داد.

به گزارش خبرآنلاین، نوکیای 808 پیورویو با استاندارد جهانی دوربین‌های حرفه‌ای فاصله گرفت و مگاپیکسل آن بالاتر از استانداردهای موبایل در دنیا است. مدیران این شرکت در کنگره جهانی موبایل بارسلونا اعلام کردند که 5 سال طول کشیده تا واحد تحقیقات توانسته است چنین فناوری را روی موبایل نوکیای 808 پیاده سازی کند.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:54 ] [ متین فرشاد ] [ ]


شرکت Cowon که یکی از تولیدکنندگان فعال در بازار جهانی انواع دستگاه‌های پخش کننده موسیقی قابل حمل است، به تازگی جدیدترین محصولش را به این بازار معرفی کرده است.این محصول جدید با نام Z2 Plenue به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متنوعی را به کاربرانش می‌دهد.طراحی این محصول باریک و سبک و شبیه به موبایل‌های هوشمند کوچک است و رقیبی جدی برای پخش‌کننده‌های iPod شرکت Apple به حساب می‌آید. Z2 Plenue مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بوده و به این ترتیب می‌تواند یک محصول کاربردی و مناسب برای کاربرانش باشد.

این دستگاه دارای پردازنده یک گیگاهرتزی بوده و از رم 512 مگابایتی بهره می‌برد. نمایشگر این دستگاه از نوع OLED تمام لمسی با اندازه 7/3 اینچ است که تصاویر را با وضوح 480×800 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه با حافظه داخلی در نسخه‌های مختلف از 8 تا 32 گیگابایت طراحی و عرضه شده است و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های microSD را هم به کاربرانش می‌دهد. Z2 Plenue مجهز به امکانات ارتباطی مانند Wi‌Fi و بلوتوث بوده و از رادیو و ضبط صدای دیجیتالی هم بهره می‌برد.

شرکت Cowon اعلام کرده است که این محصول جدیدش را با قیمت 230 دلار برای نسخه 8 گیگابایتی و 300 دلار برای مدل 32 گیگابایتی به بازار عرضه کرده است و به فروش عمومی می‌رساند.

[ شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:45 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی راه‌کارهای جلوگیری از ویروسی‌شدن حافظه فلش‌مموری را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی اعلام کرد اطلاع از میزان فضای خالی موجود در فلش برای جلوگیری از ویروسی‌شدن حافظه فلش‌مموری امری مهم است و ابتدا باید مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود، البته این روش زمانی کارآمد است که کاربر می‌خواهد از اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده کند و نیازی به فضای خالی آن ندارد.

حال باید در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کرد و در این قسمت توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجادکرده به این منظور فرمان fsutil file createnew F:\IamDummy 1300594688 را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

بر این اساس کاربر باید به جای این عدد میزان فضای خالی در فلش‌مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری خود است وارد کند و منتظر بماند تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود.

اگر کاربر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود مشاهده کند، خواهد دید که عدد صفر نمایش داده می‌شود و این به این معنی است که حتی یک بیت هم فضای خالی در فلش کاربر موجود نیست.

کاربر باید درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کند و متنی را به اندازه یک کاراکتر درون آن تایپ و آن را ذخیره کند، در این صورت مشاهده خواهد شد که با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شود و زمانی که خطر مواجه با ویروس‌ها برطرف شد، می‌توان فایل ساخته شده Iamdummy یا هر نام دیگر را از حافظه فلش پاک کرد. 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:52 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 ایسنا: پایان عمر لوح های فشرده (CD)‌ نزدیک است؛ اما همچنان بحث و جدل‌هایی برای زمان دقیق این مسأله وجود دارد.

نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌های عرضه کننده سی دی‌های موسیقی نشان می‌دهد، با توجه به روند پرشتاب دانلود دیجیتال موسیقی، لوح های فشرده (CD) تا پایان سال 2012 از این بازار خارج خواهند شد.

مجله Rolling Stone در مقاله‌ای تحت عنوان «آیا عمر لوح‌های فشرده به سر آمده است؟»، این مسأله را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نظر برخی کارشناسان، زمان تقریبی پایان عمر سی دی را سه تا پنج سال آینده پیش‌بینی کرده است.

با این وجود به نظر می‌رسد که طرفداران موسیقی همچنان تمایل دارند علاوه بر نسخه های دانلود دیجیتال، سی دی موسیقی‌های مورد علاقه خود را نیز داشته باشند، اما این مسائل نیز نمی‌تواند مانع از حذف لوح‌های فشرده و جایگزین شدن تکنولوژی های جدید باشد.

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:42 ] [ متین فرشاد ] [ ]


اگر به خاطر داشته باشید در CES امسال ال جی تکنولوژی و ابزار جدیدی را معرفی کرد که در پنج دقیقه نوشیدنی شما را خنک می کرد. اما دنیای صنعتی امروز هیچ گاه در نقطه ای توقف نکرده و همواره رو به جلو حرکت می کند. حالا دیگر برای خوردن یک نوشیدنی انرژی زای خنک لازم نیست به دنبال یخچال یا ابزار ویژه ای باشید، تنها کافی است روی خود قوطی دکمه ای را فشار دهید تا طی چند دقیقه دمای نوشیدنی شما ۳۰ درجه پایین بیاید.

البته شاید قبلا هم چیزهایی درباره این بطری جادویی شنیده باشید، زیرا شروع این داستان به سالها پیش برمی گردد. در حقیقت همه چیز از آنجا شروع شد که پپسی در سال ۱۹۹۸ قصد داشت چنین قوطی های نوشابه ای را به بازار عرضه کند، اما در تحقیقات مشخص شد که مواد خنک کننده مورد استفاده باعث تولید گازهای گلخانه ای می شوند. پس برای ۱۲ سال پروژه مسکوت ماند تا مواد جایگزینی پیدا شود که دوستدار محیط زیست باشند: کربن فعال به دست آمده از مواد ارگانیک گیاهی و دی اکسید کربن فراهم آمده از جو زمین.

به نظر می رسد دانشی که پشت این قوطی های به ظاهر ساده قرار دارد، هنوز کاملا سری است، اما مطمئنا زمانی که فروش نوشابه های West Coast Chill به قیمت هر قوطی ۳ دلار آغاز شود، افراد زیادی آن را خواهند خرید تا حقه به کار رفته در آن را کشف کنند.

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:28 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از فارنت، شرکت اسکالادو از عرضه فناوری جدیدی برای دوربین‌ تلفن‌های همراه خبر داده که در آن می‌توان براحتی اشیا و افراد دلخواه در پس‌زمینه عکس را براحتی حذف کرد. با تکنولوژی حذف شرکت اسکالادو شما در هنگام عکسبرداری دیگر نگران پس‌زمینه عکس خود و اشیا و افراد موجود در آن نیستید و پس از عکسبرداری قادر به حذف اشیا و افراد موجود در عکس هستید تا جایی که حتی گویا در عکس و در ان مکان تنها ایستاده بودید.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:26 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سال گذشته شرکت سامسونگ با توجه به رقابت سنگینی که با شرکت اپل داشت توانست عنوان بهترین گوشی سال را از آن خود کند.

همانطور که می دانید این شرکت با ارائه آخرین نسخه از سری گوشی های Galaxy به نام SII توانست آخرین مدل iPhone یعنی iPhone 4S را شکست دهد.

این شرکت قصد دارد تا گوشی جدیدی به نام Galaxy SIII را وارد بازار کند و چند وقتی است که شایعاتی در مورد آن بوجود آمده است. در اینجا سعی داریم تا شما را با تمام امکاناتی که ممکن است این گوشی داشته باشد آشنا کنیم.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:24 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش مهر، مدیر دفتر مطالعات فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه ای تاکید کرد: VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه‌ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.

رضا باقری اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مصادیق جرایم رایانه‌ای برای برخورد با ابزارهایی همچون VPN در اینترنت و نیز قوانین حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی همچون ایمیل با اشاره به اینکه نظام حقوقی که مترتب بر پست های الکترونیکی است، نظام حقوقی کاملی نبوده اظهار داشت: ما قانون حریم خصوصی در فضای سایبر و حمایت از داده‌ها نداریم و به دلیل نبود این قانون درخواست تبادل اطلاعات با اشکالاتی مواجه است که ممکن است این حریم خصوصی را نقض کند.

مدیر دفتر مطالعات فناوری‌های نوین مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه در قانون جرایم رایانه‌ای موادی برای همین منظور ترتیب داده شده است، ادامه داد: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز به داده‌های رایانه‌ای به واسطه تدابیر امنیتی دسترسی یابد به حبس محکوم می‌شود که سامانه ایمیل هم مشمول آن خواهد بود.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:39 ] [ متین فرشاد ] [ ]

   آخرین نیوز: محققان هلندی برای آن دسته افرادی که لحظه‌ای از رایانه خود جدا نیستند، دست به ساخت شلوارهایی زده که این ارتباط را همیشگی می‌سازد!

به گزارش ایسنا، طراحی جدید «اریک د نیجس» و «تیم اسمیت» از شرکت طراحی Nieuwe Heren، شلوارهای جین دارای یک صفحه‌کلید، ماوس و اسپیکر کاملا کاربردی هستند که در بخش بالایی پارچه آنها دوخته شده‌اند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:36 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset و یا کلید Power برروی کیس رایانه برای خاموش کردن و یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.
نوید نیکخواه‌بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر و یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند و باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وی، تصریح کرد: وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) شود و هم‌چنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.
نیکخواه‌بهرامی، تأکید کرد: از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری شود، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کند؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آن‌ها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.
این کارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نکردن برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند تاکید کرد و افزود: نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.
نیکخواه‌بهرامی گفت: در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در این گونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. لازم به ذکر است، درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است و یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیش‌ترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.
وی، خنک نگه داشتن درجه حرارت محیطی را که رایانه در آن قرار دارد و نیز حذف بازی‌ها و برنامه‌های دیگر که کاربر عموماً با آن کار نمی‌کند را نیز از عوامل تأثیرگذار در بهبود وضعیت رایانه دانست و افزود: برای حذف یک برنامه و یا بازی، کاربر باید از طریق مسیر Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کند و سپس برنامه‌ای را که می‌خواهد حذف کند را از لیست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزند و روند حذف را ادامه دهد تا برنامه حذف شود و هرگز فایل‌های برنامه را به‌طور دستی پاک نکند.

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:33 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 آخرین نیوز: با عینک معکوس قادر خواهید بود زمین را بالای سر و آسمان را روی زمین ببینید!

به گزارش ایسنا، عینک وارونه‌سازی شامل یک محفظه پلاستیکی، یک پیشانی بند و دو منشور پلاستیکی برای دو چشم است. تصاویر با ورود به منشور در زاویه 90 درجه‌ای می‌چرخند و همه چیز بصورت وارونه و از چپ به راست به نمایش در می‌آیند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:30 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 یک شرکت مراقبتهای دیجیتالی بهداشت دهان، مسواکی را عرضه کرده است که از راه بلوتوث می تواند به تمام دستگاههای برپایه سیستم عامل آندروئید متصل شود.به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، تاکنون حداکثر فناوری که در مسواک به کار رفته بود یک پایه چرخان الکترونیکی بود که با باتری کار می کرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:27 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 محققان موفق به ساخت اسکیتی به نام "صفحه تصور" شده اند که تنها به واسطه تفکر کاربرش که سرپوشی ویژه را به سر گذاشته می تواند به جلو حرکت کند.به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، در این اسکیت یک واحد سطح مشترک و یک موتور الکتریکی 800 واتی به یک تبلت تحت ویندوز متصل شده اند که این تبلت سرعت اسکیت را کنترل و تنظیم می کند. این اسکیت می تواند به سرعت 51 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در حاشیه جاده بر روی هر نوع سطح و مسیری حرکت کند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:26 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 ایسنا: محققان مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فارست یک قطعه ترموالکتریکی طراحی کرده‌اند که قادر است گرمای بدن را به انرژی تبدیل کند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:22 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 آخرین نیوز: محققان یک شرکت آمریکایی اسپری آنتن ابداع کرده‌اند که باعث تقویت سیگنال‌های ارتباطی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کاربران تلفن همراه از قطع مکرر تماس‌ها و ضعف آنتن‌دهی در شبکه‌های مخابراتی شاکی هستند؛ اما با استفاده از فناوری جدید اسپری آنتن می‌توان کیفیت آنتن دهی را بهبود بخشید.

اسپری آنتن در کنفرانس Solve for X گوگل رونمایی شد. با پاشیدن اسپری بر روی سطوح مختلف مانند دیوار، درخت و حتی بر روی لباس، سیگنال تقویت کننده آنتن ایجاد می‌شود.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:20 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش ایسنا، این دفترچه چک فناوری پیشرفته شبیه نمونه‌های قدیمی چک بوده، اما هر برگه آن با قلم خاصی نوشته شده که از یک دوربین ریز برای ثبت ضربات بر روی میلیون‌ها نقاط ریز چاپ شده بر روی سطح برخوردار است.

کاربر در انتهای کار می‌تواند برای محاسبات خود مبلغ را در ته چک وارد کرده و چک رامبادله کند. با انتقال چک به محل مورد نظر، این قلم به ارسال جزئیاتی از طریق بی‌سیم به بانک آنها خواهد پرداخت.

از آن جایی که چکها و قلم دیجیتالی آنها تنها با «هاب امنیتی» رایانه مشتری کار می‌کند، دزدان در برابر آنها کاری از پیش نخواهند برد.

 

به گفته محققان، این چک با همکاری گروهی از افراد بالای 80 سال ساخته شده است.

این پژوهش که توسط دانشگاه‌های یورک، نیوکاسل و نورثامبریا انجام شده قرار است در نشستی در ساتل آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و امکان علاقه‌مندی بانکها برای استفاده از آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

قیمت یک قلم دیجیتال در حال حاضر 80 پوند بوده؛ اما انتظار می‌رود در آینده کاهش چشمگیری داشته باشد.

کاربری چک از سال 1990 بسیار کاهش یافته؛ اما هنوز روزانه 3.5 میلیون برگه چک نوشته می‌شود. 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:18 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 به گزارش بی باک به نقل از مهر، این تلفن همراه هوشمند که Acer CloudMobile (ایسر موبایل ابری) نام دارد، اولین تلفن همراه هوشمندی است که برپایه فناوری AcerCloud عمل می کند.

این فناوری به این دستگاه اجازه می دهد که به جای نیاز به حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده کند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:14 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی ضمن تشریح راه‌های افزایش امنیت پست‌ الکترونیک به کاربران توصیه کرد که پس از sign out ایمیل مرورگر را چک کنند چرا که برخی از پست‌های الکترونیک این قابلیت را دارند که بعد از خروج از آن نام کاربری را نمایش دهند.

به گزارش ایسنا معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی اعلام کرد که امروزه بسیاری از کاربران اینترنت برای انجام کارهای روزمره خود بمانند تجارت، احوال‌پرسی، انجام کارهای اداری و حتی ارسال کارت تبریک از پست‌الکترونیک استفاده می‌کنند. اما گاها دیده می‌شود که کاربران غافل از این هستند که ممکن است کارهای آنها ناامن باشد به همین علت به کاربران توصیه می‌شود در هنگام ارسال ایمیل موارد ذیل را در نظر بگیرند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:47 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 "کنگره بین‌المللی تلفن‌همراه" که بزرگترین گردهمایی موبایلی جهان محسوب می‌شود و از تاریخ 27 فوریه 2012 در بارسلونای اسپانیا آغاز به‌کار می‌کند، موقعیتی برای معرفی یکی از بهترین گوشی‌های نوکیا خواهد بود.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:42 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 شرکت های بزرگ اینترنتی در برابر تهدید دولت هند تسلیم و اطلاعات جنجالی مورد نظر مقامات این کشور را از روی سایت های وابسته به خود پاک کردند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:38 ] [ متین فرشاد ] [ ]
آیا هیچ اندیشیده اید اگر تلفن های همراه تنها با یک باتری قلمی کار می کردند، دنیای ارتباطات چه حال و روزی داشت؟

ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:35 ] [ متین فرشاد ] [ ]

 ترس یک حس طبیعی در وجود تمامی انسان ها است که در مواقع احساس خطر به سراغ انسان می آید. موضوعات ترسناک از گذشته های دور دستمایه نویسندگان ، نقاشان و فیلم سازان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طراحان و سازندگان بازی های کامپیوتری نیز موضوعات ترسناک را دستمایه خود قرار داده و به خلق بازی های مختلفی در ژانر ترسناک پرداخته اند. به احتمال زیاد شما تاکنون با بازی های ترسناک معروف آشنا شده اید اما ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند بازی ترسناک کمتر شناخته شده آشنا کنیم.

_ "Realms of the Haunting" " عرصه جن زده"

یک بازی ترسناک برای کامپیوترهای شخصی ، محصول سال 1997 از شرکت انگلیسی " Gremlin Interactive " که به داستان فردی می پردازد که به دنبال سوالاتی درباره مرگ پدرش بوده و از یک خانه متروکه سر در می آورد. به محض ورود به خانه تمامی درب ها به روی او بسته شده و او مجبور می شود تا در درون این خانه هم به دنبال پیدا کردن راه نجات و هم پاسخ به سوالاتی در مورد مرگ پدرش بگردد. در این بازی شما بیشتر به سلاح های قدیمی مجهز شده و بایستی از خود در برابر موجودات ترسناک محافظت کنید.

_ " Cold Fear " "ترس سرد"

یک بازی ترسناک سوم شخص که توسط شرکت " Darkworks " طراحی و ساخته شده است. داستان بازی در مورد یک کشتی و یک اسکله نفتی در نزدیکی های دریای شمال است که به دلیل بعضی از فعالیتهای تسلیحات بیولوژیکی به مکانهایی ترسناک شده اند. شما در این بازی وظیفه دارید تا با غلبه بر زامبی های موجود در سر راه خود پرده از اسرار این مکانها بر دارید. این بازی در سال 2005 برای کنسول های پلی استیشن 2 و ایکس باکس و همچنین کامپیوترهای خانگی به بازار آمد.

_ " The Suffering" " درد و رنج"

شما در این بازی در نقش محکومی ظاهر می شوید که به اتهام قتل همسر سابق و دو فرزندش به اعدام محکوم شده اید. شما در مت بازپرسی اعلامی می کنید که زمان حادثه را بیاد نمی آورید و نمی دانید که چه کسی این حادثه را رقم زده است. در شب انتقال شما به زندان و پس از ورد شما زلزله شدیدی در آن ناحیه رخ داده و تعداد زیادی از هیولاهای ترسناک از اعماق زمین خارج شده و به زندان وارد می شوند. شما بایستی برای نجات جان خود و یافتن سرنوشت با این هیولاها مبارزه کرده و خود را نجلات دهید. در پایان این ارواح اعضای خانواده شما هستند که به ملاقات شما آمده و اعلام می کنند که آیا شما گناهکار هستید یا خیر. این بازی توسط شرکت " Surreal Software " ساخته شده و در سال 2004 برای کنوسلهای پلی استیشن 2 و ایکس باکس به همراه کامپوترهای شخصی عرضه شدند.

_ "Sanitarium" " آسایشگاه"

در این بازی شما در نقش شخصیتی به نام "مکس" ظاهر می شوید که پس از یک تصادف رانندگی حافظه خود را از دست داده و در یک آسایشگاه به هوش می آید. شما بایستی سعی کنید تا به دنبال شخصیت گذشته خود رفته و آن را کشف کنید. این بازی توسط شرکت " DreamForge" در سال 1998 برای کامپیوترهای شخصی به بازار عرضه شده است.

_" Cryostasis: Sleep of Reason " سریوستایس : به خواب رفتن دلایل"

شما در این بازی در نقش یک محقق ظاهر می شوید که به یک کشتی یخ شکن اتمی که در اواسط دهه 60 میلادی غرق شده است برخورده و بایستی با ورود به این کشتی که هم اکنون به صورت یخ زده بر روی سطح آب قرار دارد به اسرار این کشتی و دلیل غرق آن پی ببرید.این بازسی در سال 2008 توسط شرکت " Action Forms " طراحی و ساخته شده است.

_ ""Clive Barker's Undying " کلیو بارک شکست ناپذیر"

این بازی مربوط یک داستان دلهره آور در دهه 20 میلادی در کشور ایرلند که درباره شخصی به نام "کلیو بارک " است که به دنبال راز قتل خانواده دوستش وارد ماجراهای عجیبی می شود. این بازی در سال 2001 و توسط شرکت " DreamWorks Interactive " برای کامپیوترهای خانگی به بازار عرضه شد.

_ "Alone in the Dark" " تنها در تاریکی"

یک بازی ترسناک که در سال 1992 میلادی توسط شرکت "infogammers " برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد. این بازی داستان یک کارگاه پلیس به نام "ادوارد کارنبی" را که تخصصش در حل مسائل مربوط به ارواح و جن ها است طرح می کند. بسیاری عقیده دارند که تکنیکهایی که برای اولین بار در این بازی استفاده شده است در سری مشهور "رزیدنت اویل " نیز به کار رفته است.

_ "Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth " " ندای کتولو:گوشه های تاریک جهان"

یک بازی ترسناک از شرکت " Headfirst Productions" که در سال 2005 برای کنسول ایکس باکس و در سال 2006 برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد. داستان بازی در مورد کارگاه " جک والتر " است که در جریان تحقیقات خود در سال 1915 میلادی به جرم قتل یکی از همکاران خود به زندان می افتد . وی پس از 6 سال از زندان خارج شده و به عنوان یک کاراگاه خصوصی به یک شهر ساحلی می رود تا در مورد مفقود شدن شخصی به تحقیق بپردازد. در این شهر ماجراهای ترسناکی برای او رخ می دهد.

_ " Amnesia: The Dark Descent " " فراموشی: تبار تیره "

این بازی توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های کامپیوتری شناخته شده است. داستان باز در مورد جوانی به نام دنیل در سال 1893 است که ناگهان در قلعه تاریکی به هوش آمده و این درحالی است که او حافظه خود را از دست داده و فقط اسم خود را به خاطر می آورد و این که در شهر لندن زندگی می کند. او بایستی برای یافتن گذشته خود در این قصر پر از هیولا به جستجو بپردازد. ای بازی توسط شرکت " Frictional Games" در سال 2011 برای کامپیوترهای خانگی به بازار آمد. 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:31 ] [ متین فرشاد ] [ ]

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و فناوری و IT و آدرس technology.it.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 13627
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content