علم و فناوری و IT
علم و فناوری و IT
خبرهای روز تکنولوژی
قالب وبلاگ

 محققان موفق به ساخت اسکیتی به نام "صفحه تصور" شده اند که تنها به واسطه تفکر کاربرش که سرپوشی ویژه را به سر گذاشته می تواند به جلو حرکت کند.به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، در این اسکیت یک واحد سطح مشترک و یک موتور الکتریکی 800 واتی به یک تبلت تحت ویندوز متصل شده اند که این تبلت سرعت اسکیت را کنترل و تنظیم می کند. این اسکیت می تواند به سرعت 51 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در حاشیه جاده بر روی هر نوع سطح و مسیری حرکت کند.

 


مسئولیت اصلی به عهده سرپوشی به نام Emotiv EPOC است که کاربر باید آن را برای ردیابی امواج مغزی و ارسال اطلاعات به تبلت، به سر بگذارد. زمانی که این سرپوش با اسکیت تنظیم می شود کاربر تنها باید به مقصد خود بیاندیشد و اسکیت بر اساس تصورات کاربر سفر را آغاز کرده و در مسیر درست حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش گیزمگ، کاربر می تواند سرعت و یا ترمز را نیز به واسطه تفکر کنترل کند اما فرمان دادن به اسکیت باید به شیوه معمول و مرسوم انجام شود. محققان لابراتوار Chaotic Moon پیش از این نیز اسکیتی ابداع کرده بودند که برای کنترل از فناوری کینکت استفاده می کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ 22:26 ] [ متین فرشاد ] [ ]

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم و فناوری و IT و آدرس technology.it.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 13670
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1